CASE STUDY
KONTEKST PROJEKTU – międzynarodowa firma produkcyjna, złożona z kilku spółek, inwestująca w ciągły rozwój swoich pracowników, w celu wzmacniania przewagi konkurencyjnej na rynku. Projekt był prowadzony na dwóch poziomach, dla dwóch grup pracowników – obecnych, doświadczonych menedżerów, jak i wśród talentów-sukcesorów, przygotowywanych do roli lidera w przyszłości.
Główne cele projektu były związane m.in. z rozwijaniem kompetencji przywódczych, wzmacnianiem samoświadomości w roli lidera, wdrażaniem kultury rozwoju pracowników.
ZAKRES PROJEKTU – projekt był realizowany kompleksowo; w przeciągu 3 lat zrealizowano 2 edycje cyklu warsztatów rozwoju talentów – sukcesorów (30 osób); cykl warsztatów zarządzania poprzez wartości dla kadry menedżerskiej (40 osób) oraz proces rozwoju kompetencji przywódczych dla grupy 12 menedżerów.
METODY PRACY – projekt prowadzono zgodnie ze standardami Analytic-Network coaching – innowacyjnej moty rozwoju przywództwa; International Coaching Community; wykorzystano m.in. MindSonar – narzędzie diagnozujące wartości indywidualne i zespołowe; IPP – narzędzie diagnozujące potencjał liderski.
EFEKTY PROJEKTU:
- Wzrost zaangażowania wśród menedżerów i pracowników dzięki świadomemu zarządzaniu poprzez wartości;
- Wzrost zaufania w zespole kadry menedżerskiej co przełożyło się na efektywność komunikacji;
- Krótsza droga w przekazie informacji w zespołach oraz między pracownikami;
- Wzrost pewności siebie i odwagi wśród talentów-sukcesorów;
- Stworzenie kultury wykorzystywania wewnętrznego potencjału i wiedzy w organizacji;
- Wzmocnienie lojalności pracowników dzięki inwestowaniu w ich rozwój osobisty i zawodowy.
KONTEKST – firma rodzinna będąca częścią międzynarodowego holdingu; odnotowująca skok finansowy i kadrowy rok do roku; diagnozująca potrzebę rozwoju na poziomie zarządzania, kultury, sprzedaży, organizacji pracy aby nadal wzmacniać i utrzymywać przewagę konkurencyjną na rynku.
Celem projektu była transformacja kultury zarządzania adekwatnie do aktualnych potrzeb firmy i wyzwań na rynku.
ZAKRES PROJEKTU – projekt był dedykowany zespołowi sprzedażowemu w kontekście rozwoju umiejętności sprzedaży w oparciu o wartości klienta oraz sprzedaży doradczej; zespołowi menedżerskiemu w kontekście kształtowania odwagi liderskiej, decyzyjności, uruchamiania samodzielności i współodpowiedzialności pracowników.
METODY PRACY – zespoły prowadzone były w formule team coachingu, zgodnie ze standardami Analytic-Network coaching – innowacyjnej moty rozwoju przywództwa oraz International Coaching Community.
EFEKTY PROJEKTU:
- Wzrost efektywności, samodzielności i odwagi wśród handlowców;
- Dojrzałość menedżerska – świadome zarządzanie poprzez wartości, inspirowanie i rozwijanie pracowników, wzmacnianie ich pewności siebie i samodzielności;
- Systemowe podejście do rozwoju strategicznego firmy – stawianie odważnych celów, uruchamianie pełni potencjału i samodzielności pracowników do ich realizacji.
KONTEKST – Partner sprzedażowy jednego z największych operatorów telefonii komórkowej w Polsce, zatrudniający ok 100 osób, będącej w zmianie wynikającej z sytuacji prawnej na rynku. Głównym celem projektu było wzmocnienie sił sprzedaży, rozwój kompetencji sprzedaży doradczej.
ZAKRES PROJEKTU – projekt obejmował kadrę menedżerską (dyrektor regionu, dyrektorzy call center, menedżerowie średniego szczebla, team liderzy) oraz trenerów wewnętrznych zespołu call center (20 osób); zrealizowano indywidualne procesy coachingowe; cykl warsztatów rozwoju umiejętności zarządzania zespołem sprzedażowym oraz procesami sprzedażowymi.
METODY PRACY – wykorzystano MindSonar – narzędzie diagnozujące wartości indywidualne i zespołowe oraz wynikające z badania potrzeby rozwoju zespołu.
EFEKTY PROJEKTU:
- Zatrzymanie rotacji w zespole handlowym;
- Wzmocnienie zaangażowania w zespole menedżerskim i sprzedażowym;
- Osiąganie wyższych wyników sprzedażowych mimo nowych czynników prawnych, wpływających ograniczająco na sprzedaż;
- Efektywne zarządzanie swoją pracą, zadaniami, celami w zmianie dzięki wsparciu i dobrej komunikacji menedżerów;
- Wzrost zaufania i gotowość do udzielania sobie wsparcia, dzielenia się wiedzą – obniżenie początkowej rywalizacji a wzrost efektu synergii między zespołami;
- Większa pewność siebie menedżerów dzięki rozwinięciu kompetencji menadżerskich, coachingowych – co przełożyło się na lepszą atmosferę pracy w zespołach
KONTEKST – organizacja zajmująca się finansowaniem przedsiębiorstw zatrudniająca ok 900 osób w kilku lokalizacjach na terenie Polski, będąca w zmianie związanej ze zmianą kultury zarządzania na poziomie zarządu oraz modelu sprzedaży.
Głównym celem projektu było zwiększenie poziomu zaangażowania wśród pracowników, zlikwidowanie silosów, uspójnienie modelu zarządzania i wzmocnienie poziomu przywództwa w szczególności na poziomie średniej kadry kierowniczej.
ZAKRES PROJEKTU – kadra menedżerska (dyrektorzy, menedżerowie średniego szczebla, team liderzy) około 170 osób. Projekt obejmował zdefiniowanie wartości firmowych i opracowanie modelu komunikacji opartego o wartości, zdefiniowanie oczekiwanej przez zarząd postawy menedżerów, diagnozę menedżerów, opracowanie i realizację programu rozwoju przywództwa na wszystkich poziomach, przygotowanie zespołu trenerów wewnętrznych, opracowanie nowego modelu oceny okresowej uwzględniającej elementy postawy pracowników, indywidualne procesy coachingowe, warsztaty komunikacji w zespołach, opisy i wartościowanie stanowisk pracy.
METODY PRACY – wykorzystano Insights Discovery – narzędzie badające style osobowości i komunikacji, MindSonar – narzędzie diagnozujące wartości indywidualne i zespołowe oraz wynikające z badania potrzeby rozwoju zespołu, Gallup Strengths Finder – diagnoza mocnych stron i talentów, badanie klimatu organizacji i dwukrotne badanie poziomu zaangażowania. Projekt trwał 2 lata
EFEKTY PROJEKTU:
- Wzrost świadomości wartości firmowych i zbudowanej na nich oczekiwanej postawy wśród pracowników
- Podniesienie poziomu zaangażowania o 16 punktów procentowych
- Wzmocnienie roli i kompetencji średniej kadry kierowniczej m.in poprzez działania rozwojowe i zmianę poziomów decyzyjnych
- Wzrost wyników sprzedaży
- Uproszczenie struktury organizacyjnej i uporządkowanie w obszarze dublowania zadań
- Zakończenie sporu ze stroną społeczną
- Wzrost efektu synergii między zespołami
- Zwiększenie poziomu zaufania do zarządu i kadry kierowniczej (zbadane w diagnozie zaangażowania)